fredag 31 juli 2009

Två kort till Lars

Var så igång med kortmakeri så det blev två grattis-kort till maken på födelsedagen!

Kunde inte motstå den här stämpeln från Penny Black. Köpte den på Stämpelgården
nu precis före Lars födelsedag. Kände att motivet kunde passa både till en äkta man och till en tjejkompis!
För Lars del målade jag naturligtvis katten i samma färger som vår Currry.


Här blev det en tag (från en av Lars skjortor) som dekoration på kortet. Har för första gången den här veckan satt mina kort och layouter i symaskinen. Ett projekt jag funderat länge på men inte kommit till handling. Blir så inspirerad när jag ser alla andra som syr på sina layouter.


Made to cards for my husband at his birthday. Purchased the rubberstamp from Penny Black recently. Just had to buy it...even though I have a lot of stamps!!! Love the little cat taking a rest...

4 kommentarer:

Sara sa...

Åh! Jag fick gamla minnen som kom tillbaka när jag fick se det översta kortet! Älskar den stämpeln! Så fin!
Kram

Anna tassar in.. sa...

Så käcka o fräcka..härligt att få..kul för dig med kan jag tro..

Gunilla/Nilla sa...

Vilka läckerheter du skapat. Penny Blackstämpeln var hur kul som helst.
Jag vill också sy på mina kort. Men var i himlens namn ska jag sätta symaskinen i min ständiga röra på pysselbordet. Känns som det redan är proppfullt;=D!

Var det svårt att sy i papper?

Ha en trevlig helg.
Kram/Gunilla

Janny sa...

gorgeous cards Karin...lovely images and great papers!