lördag 26 september 2009

Grått och lila

Har gjort ett kort på beställning från en kompis. Personen som ska få kortet har ett hjärta av guld, så en given dekoration var hjärtat. Nästa önskemål var att kortet skulle ha inslag av grått för att matcha fårskinnet som var presenten. Så här blev resultatet.


Själva kortet är gjort av ett papper från "My Mind´s Eye" och det är enfärgat grått på andra sidan (insidan på kortet). Ett mycket användbart papper som ni sett på många av mina alster. Jag har köpt mitt på Söderslätts Bok & Papper i Trelleborg.


Hjärtat är tredubbelt och av chipboard. Jag har embossat med Enamel-pulver i färg Platina och strött i Reprints "Enhanced Pearl Red". Slutligen har jag dekorerat med en "diamant".


Jag tycker mycket om den här stora Prima-blomman som är grå-beige.Härlig grov känsla! Mysigt att kombinera med ljuva, romantiska rosor.

9 kommentarer:

gudrun sa...

Så fint med hjertene lag på lag!
Grått og lilla er så hærlig :)

Lisbet sa...

Underbart snygga kort..

Nu har jag tagit mig tid att surfa runt genom ”min bloggrunda” – sida. Roligt att du är med på sidan. Många har frågat efter en blinkie så de kan länka tillbaka som tack för att de får vara med. Nu finns det en blinkie att hämta hem på; http://minbloggrunda.blogspot.com/

Sara sa...

Jättefint kort!!
Kram

joggemia sa...

Håller med....härlig kombination. Kortet är jättefint!

Kram!

Simmat sa...

Härliga färger!! Och fint som vanligt...:)
Kram

Peet sa...

Wow you always manage to amaze me. Gorgeous card, karin!!

Janny sa...

great card Karin...beautifull colours!

Ika sa...

Jättefint.

Så snyggt dekorerat.

Kram Ika

Caroline sa...

Hej Karin,
När jag var på din kurs på Söderslätts Bok & Papper så nämnde du att du hade torra chalks som du köpt per styck, dvs som inte sitter ihop i stora kartor med flera olika fäger eller nyanser. Jag har letat under stock o sten utan att hitta ngt som jag gillar eller som går att frakta till Sverige. Har du tips på en bra sida man kan handla torrchalks från?

Jag skulle bli jätteglad för lite tips!

Kram!