lördag 16 oktober 2010

En gammal gränd

.....full av historia. Fotot är från Gamla stan i Stockholm, oktober 2009.


Layouten är min tolkning av Veckans skiss. Skissen hittar du här.




Löven har jag stansat i cardstock, färgat med olika stämpelfärger och sedan embossat med clearpulver. På några av löven har jag också stämplat med en textstämpel.




Mönstret på bakgrunden har jag gjort med hjälp av en mask/schablon från Viva-decor. Färgerna jag använt är Distress ink dynor. Sist har jag stämplat med en textstämpel över masken.



Schabloner från Viva-decor finns bl.a. på Söderslätts Bok & Papper i Trelleborg.


3 kommentarer:

Ann-Sofi sa...

Vilka snygga löv! Du är så duktig med detaljer.

Anna tassar in.. sa...

Utsökt..och gränderna i gamla stan är ju bara såå inspirerande att se..så vackra och uråldriga ligger dom där o bara finns..jag älskar att gå där..

pia iris sa...

en nydelig LO, og en flott tolkning av skissen min.
ha en flott dag. klem pia