onsdag 28 december 2011

Bland tomtar

......och andra gamla minnen

Från mitten av 80-talet till för knappt tio år sedan var mitt stora pysselintresse att tillverka tomtar. Jag hade hjälp av min far som svarvade träkropparna. Den största tomten vi gjort är den som alltid vaktar granen hos oss (bilden ovan till höger).

Bland mitt julpynt finns också olika ljusstakar som far gjort. Här till vänster en röd julbock.

Kronan som är så tacksam att dekorera har far ritat modellen till och sedan har en god vän till honom tillverkat den. Julpynt är ofta förknippat med minnen och roliga att plocka fram varje år. Sidan om kronan kikar en Charlotte Weibull-tomte fram. En examenspresent jag fick 1980.

Har nästan börjat bli pigg på lite tomtetillverkning igen.....det var länge sedan jag kände för det!

2 kommentarer:

Maria sa...

Så många fina tomtar du och Kjell har gjort tillsammans. Jag tar alltid fram änglarna som din far gjorde - de är så fina och blåser in julen i sina trumpeter.
Kram, Maria

Katarina sa...

Jättefint. Kram Katarina