tisdag 3 april 2012

Blomsterdekorationer till påsk

Igår kväll var jag på kurs i en blomsterhandel i Trelleborg. Vi fick välja fritt bland allt material i butiken och skapa det vi kände för. Naturligtvis fanns det många färdiga arrangemang att inspireras av.


Floristen Emma berättade att den hetaste inredningsfärgen till påsk i år är rosa! Mitt första alster blev en liten "tårta" av bl.a. ranunkler och taklök.

Så fick det bli ett rosa sammetsband runt påskägget jag klätt med tissuetejp

...... nu har vi en rosa påskhörna också i huset!


Limegrönt och ljusgult ger en mer traditionell känsla av påsk och vår.
Härligt att ha en hel butik att frossa i och välja bland snittblommor i olika färger!

Oasisikransen passade precis på det lilla glasfatet jag hittat i ett av mors skåp.


Påskbordet är klart för ägg, sill och snaps!
Vi hann med mycket på kursen så det kommer fler blommor en annan dag, men "tårtan" och kransen var höjdpunkten för min del!

8 kommentarer:

Gunilla/Nilla sa...

Du är en källa till otroligt mycket inspiration.
Alltid lika mycket fint att kika på och så är du en mästare på embossing. Gillar när du blandar olika pulver, så effektfullt. Blev allt nyfiken på dom där guldflaksen du använt på hönan?

Tänkte fråga dig om du har några kul tips när det gäller Rom. Kanske något som har med pyssel att göra?

Ha en skön kväll.
Kram Gunilla

Elisabet sa...

Så underbart vackert och stilfullt!
Jag gick också på en blomsterbindarkurs för många år sedan. Det var jätteroligt!
Tyvärr har väl inspirationen dalat under åren, men nu gav du mig lite av den tillbaka!

Kram.

Nina sa...

Vad mycket fint du gjorde på kursen och vad vackra dina bord kommer att vara på Påsk. Ha det gott. Kram Nina

Laila sa...

Men vilka vackra saker du gjort! Härlig vårkänsla. Det är så kul med blommor! ♥

Photo by Maria sa...

Tack för kommentaren hos mig.. Det gjorde ju att jag hittade till din fina blogg..
Wow så mycket fint du pysslar med..

Kram Mia

idémakeriet sa...

O vad fint du har skapat med blommorna. härligt att få komma ut och skapa något.
Jätte kul att du har fått ditt paket och att du är nöjd.
Du kommer säkert också på att det vaxpappret är fint när du ska scrappa något.
Lycka till.
Ha nu sköna påskdagar och tack för din söta hälsning på min blogg.
Ha det gott, Gerda

Ann-Sofi sa...

Vilka underbara blomsterarrangemang! Det är verkligen kul med sådana kurser.
Du har verkligen lyckats med ägget, vilken kul idé att täcka med tissue tejp.

Katarina sa...

Vilka makalöst vackra och fina bordsdekorationer du fick göra på kusen, gillar bägge jättemycket. Vad fint du kommer ha hemma i påsk. Det måste varit en kul kväll. Kram kram