tisdag 30 oktober 2012

Altered book cover

First time I altered a book cover but not the last! I like working with different technics using gesso, acrylics and alcohol ink.

Mitt första bokomslag som jag "altrat" av en gammal När Var Hur-bok.

Till omslaget har jag använt gesso, akrylfärg och alcohol ink.

Den turkos-blå "plattan" bakom hjärtat har jag gjort med hjälp av en embossingfolder och olika sorters färg.
Hjärtat är av en bit kartong som jag klätt med papper från en bok och sedan målat med gesso och lite annat i kanterna.
Ett roligt projekt som gav mersmak!

4 kommentarer:

Elisabet sa...

Otroligt vackert!!

Paula J Atkinson sa...

Thank you for stoping by my blog.
I love this book cover, beautiful colours & images.

Nina sa...

WOW, vad fint. Jag blir så imponerad på det du gör för det är alltid så fint. Ha det så bra. Kram Nina

Anonym sa...

Bokomslag......det är nog något jag kan sälja på studion....Jättefint, Karin!

Kram Gerty