torsdag 26 juli 2007

Nytt och gammalt

Här kommer en ny layout och två gamla. Var på scrapträff på rum&ram igår kväll och gjorde då färdigt "All together" med hela familjen Grahn i Minnesota.
Eftersom jag inte haft någon blogg förrän nu i sommar så har jag väldigt många layouter som jag aldrig visat tidigare. Ett bra sätt för mig att träna på att foga samman efter scanning är att scanna in en del gamla layouter och jobba med dem.
Together with family Grahn in front of Free Lutheran Curch of Roseau. Lucky that Björn maid sure that I know the name of the church!


Together with Annika in Copenhagen summer 2006.
Här är ett minne från förra sommaren. Fick en dag i Köpenhamn som Mors dags-present av Annika. Tågresa och lunch ingick i presenten. Vi shoppade en hel dag, åt och drack gott samt njöt av den hetaste dagen sommaren 2006. Det var riktigt varmt och affärer med luftkonditionering var underbara medan vissa andra affärer var olidligt varma.Vi hade en härlig dag tillsammans.
Nu på tisdag är det dags för årets mors dagspresent: en dag i Köpenhamn. Ska bli trevligt! Blir nog inte lika varmt.....
Jag var inne i en bandperiod när jag gjorde layouten och använde även en del tygremsor. Känns lite free-style på något sätt.

Buffie and his friend Molly at the beach summer 2006.
Ännu en layout från förra sommaren. Molly med matte och husse var på besök och vi åkte till hundstranden i Skanör. Molly gillar att bada, men det gör inte Buffie........Molly är en van skärgårdshund! Den här layouten finns också i galleriet på rum&rams hemsida.


5 kommentarer:

Anonym sa...

Du är lika duktig på att göra LO:s som kort. Har sett dina kort inne på Rum och Ram. Du har en otrolig färgkänsla. Vi träffades där på deras inspirationskväll och så på symässan i Malmö.
Ha det så bra/Gunilla

r u m & r a m sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
(Favvis)Maria sa...

Alltid lika fint här. Kolla in rumoram.blogspot.com=) Det var jag som skrev pvanför innan, men jag råkade skriva med den bloggen...=/ Ha d bra!

Simmat sa...

Köpenhamnslayouten är så himla läcker med etiketterna och tyget. Lät ju som en toppen present!!!
Den översta som du gjorde igår blev också kanonfin. Strandraggarna har jag sett förr...
Kram
Jennie

emilia in Taiwan sa...

These pages are lovely!
Buffie and Molly are soooo cute!!