lördag 15 januari 2011

Veckans fönster: Valfritt

Den här veckan har Susanne bestämt att temat för Veckans fönster är valfritt.


Så här i Amaryllis-tider vill jag visa er en Amaryllis jag följde under en vecka på Rhodos i maj 2010.



Från vår balkong hade Annika och jag utsikt mot det här fönstret där någon placerat växterna på utsidan.......




.....och vi hade möjlighet att se hur Amaryllisen slog ut i full blom....




.......omgiven av en slingrande Porslinsblomma (tror jag) och planterad i en vacker gammal kruka.
View from our hotel-balcony during a vacation at Rhodes in May 2010.

8 kommentarer:

Pumita sa...

Härliga fönsterbilder som andas lugn!

Jah Hollis sa...

Den blommade verkligen ut i det fönstret.

Aase sa...

Åh vilken upplevelse Karin och vackert fönster dessutom ;)

Kram Aase

Susanne sa...

Sådana här serier tycker jag verkligen om. Håller faktiskt på med en egen just nu, fast tvärtom, dvs. motivet ska vissna klart innan publicering. :)

Annika sa...

Det var en underbar resa på alla sätt! Kram

larans sa...

Time lapse fotografering när det är som bäst. Vilka fina bilder!

Della sa...

Vad mysigt!

Erik "Semlan" sa...

Så vaket av dig att ana att amaryllisknopparna skulle slå ut och du få denna fina bildserie. :-)
Härligt! Gamla, fina och väldigt höga fönster förresten.