söndag 21 december 2008

Pepparkaksdeg

Idag har Annika förberett pepparkaksdegen. Nu ska den stå i kylen över natten och sedan ska mer mjöl tillsättas. Sedan kan stora pepparkaksbaket börja. Härligt!!! Annika är väldigt uthållig och brukar baka många pepparkakor.

Annika prepared the gingerbread dough today. Tomorrow we have to ad some more flour before we start baking. Great!!! Annika is very good at it.





Ha det riktigt mysigt med alla julförberedelser!!!
Enjoy your time preparing for Christmas!!!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas ni får en lika bra dag som vi hade igår :)
Det är så mysigt när de stora kommer hem för julmys :)
Kram Aase

Gunilla/Nilla sa...

Ja det brukar bli en hel del pepparkakor när man gör egen deg. Så det gäller att vara uthållig. Men smaskens blir det.

Önskar dig en riktigt GOD JUL!

Stor kram/Gunilla

Anna tassar in.. sa...

Härligt Karin...dottern som fixar...precis som här..det är en härlig tid nu du..

Emma sa...

Här julstökas det också ser jag!
Pepparkakor har jag inte bakat sedan jag var liten, hos oss äter ingen hembakta, även om vi bakade så var det de köpta som åts.

Julklapparna, jösses ja. Jo det har gått bra, har som sagt dåligt minne så glömde nästan framkalla alla julklappar - många som får foton i år. Hoppas på att fotona kommer i min brevlåda imorgon, men det är nog lite mycket begärt! Men jag lever på hoppet!

Kram och God Jul
Emma

joggemia sa...

Så härligt att barnen fortfarande vill baka pepparkakor trots att de är så stora! Även mina ville i år. =)

Ville bara kika in för att önska God Jul & Gott Nytt År!

Kram!

Ika sa...

Ja Julen är mysig!

Ha en riktigt skön jul.

Kram Ika