torsdag 4 november 2010

Baka pepparkakor.....

....känns kanske lite tidigt, men när Annika bodde hemma hade hon som tradition att baka pepparkakor på novemberlovet.....
.....samtidigt spelades julmusik för fullt! Inte lika uppskattat av alla familjemedlemmar.

Den här layouten har jag gjort nu i höst, men fotona är från förra julen. Pepparkaksdegen är viktig hos oss och har tillverkats enligt samma recept i många, många år. I år blir det, precis som förra året, pepparkaksbak dagarna före julafton när Annika kommer hem för att fira jul.
Alltså inget pepparkaksbak denna veckan.....men glögg är väl helt ok att börja med nu?
Bra, för vi smakade igår.....

4 kommentarer:

bakom berget sa...

Jag tycker att det är heelt okej att tjuvstarta med julfixet. Det gäller ju att börja nu om man ska hinna njuta ordentligt! Sen tar det ju slut så fort. Jag kastar ut julen direkt efter helgen. Ja före nyår alltså.
Undrar om jag inte ska ta och baka lite pepparkakor....Fniss!!
Kram till Dig.

Anna tassar in.. sa...

Jaaa det är helt ok..jag lovar..nu ska det glöggas minsann..så trevligt det ser ut med din scrap här..jag känner nästan doften av nybakade peps..och det är ju en sagolik doft..

pia iris sa...

takk for koselig kommentar i bloggen min. masse flott her hos deg. herlige bilder av 2 kattevenner.
ha en flott helg. klem pia

Tina sa...

härligt....ska faktiskt själv baka lussekatter idag!!!!