måndag 15 november 2010

En ny favorit

....är stämpeln jag använt till att göra bakgrunden med på den här layouten. "Tegelvägg" från Gummiapan.
Fotot på Annika är från The Studio 2009 och är också en favorit med den härliga blå bakgrunden och Annikas val av kläder!
Jag har stämplat flera gånger för att bygga upp tegelväggen. Sedan har jag färgat den med två olika stämpeldynor ( Lightning Black och Distress Frayed burlap). Jag har strukit på färgen med hjälp av en svamp. "Bricks and mortar" är en stämpel jag haft i många år. Passade bra ihop med tegel eftersom texten betyder "tegel och murbruk".
Fjärilarna och kantdekorationerna/hörndekorationen är rub-ons.


Love my new stamp with "bricks" from www.gummiapan.com
The textstamp "Bricks and mortar" is an old one I purchased long time ago.

5 kommentarer:

gummiapan sa...

Säger bara WOW, Karin! SÅ snyggt!!!
Jag blir alldeles...alldeles...glad och inspirerad!

Kramen!

bakom berget sa...

Va fint du gör! Jag beundrar er som kan göra så fina kort!
Ha det gott! Kram Åsa.

Petra/Paradise sa...

En superhärlig lo du gjort!! Fint med tegelväggen!
Snyggt foto på dottern :)

Men jag måste bara säga, vilka UNDERBART GOSIGA katter du har!!! Jag ska definitivt bli katt i mitt nästa liv! Kan man njuta mer av livet liksom!?!? ;)

MÅ gott!!

KRAM Petra

Aase sa...

Vad häftigt att kunna stämpla så ... Superläckert.
Kramiz Aase

Elisabet sa...

Hej!
Tack för din kommentar i min blogg!
Kul att hitta din blogg också :)
Ser att även du har två söta katter och att du gjort jättefina scrapalster!