tisdag 1 februari 2011

Ab imo pectore

Av hela mitt hjärta
är namnet på papper i serien Crea Diem från www.majadesign.nu



Inspirerad av scrappare runt om i bloggvärlden fick jag lust att tillverka egna blommor......




...och letade olika material att kombinera



....och till den första blomman har jag använt en bit gammal vävtapet, lite vaxat papper från blomsteraffären och ett handgjort papper från Sydafrika.
Avslutningsvis en färdig liten blomma och en pärlbrad.


På båda blommorna har jag stuckit in grå-bruna fjädrar för att skapa lite extra liv. En blomma från Prima marketing gav mig den idén.







Till blomman i rosa, brunt och naturvitt har jag använt två olika mullbärspapper....




...och även här en bit tapet i botten.


Got some inspiration from other scrappers around the world and made some flowers by myself and used different papers. I also used a bit of an old wallcovering. Got the idea to use a feather from Prima marketing.



2 kommentarer:

Aase sa...

Jätte fina blommor du gjort, jag hoppas jag får lite gjort i em då jag får besök av en scrapkompis ;)
Må Gott!! Kram Aase

Anna tassar in.. sa...

Jag smälter Karin..så vackert att det känns i hjärtat..så finkomponerat i färg & form... perfekt.