söndag 6 februari 2011

Med passion för klockor

Att mottagaren av det här albumet gillar klockor kan nog ingen missa......
resor är ett annat intresse!


"Njut av varje ögonblick"
....en lämplig uppmaning till en nybliven pensionär.



Metallklockan är från Tim Holz.
Jag har köpt min på Söderslätts Bok & Papper i Trelleborg.

"Kurvig journaling" kallar Gummiapan stämpeln som jag gjort den gröna respektive vita
"etiketten" med.


Innan vi överlämnade albumet till vår arbetskamrat fick alla skriva var sin hälsning.




Här har jag stämplat med "Snirklig journaling" (Gummiapan).
Inuti det snirkliga finns plats att skriva en hälsning.
Resväskan är gjord med en QuicKutz-stans.




Ännu fler "Kurvig journaling" med plats för några ord att minnas.



Den här klockan gjord med hjälp av en QuicKutz-stans.





Ännu en QuicKutz-klocka. Denna är dekorerad med en Rub-On från Maya Road.


Noterna som finns på flera ställen i albumet är Tissue tape som jag köpt på bokhandeln i Trelleborg.




Två olika fjäril-stämplar från Gummiapan.





Insekt och blomma från Gel-à-tins stämpelset "Wild things".
Rub-On-klocka från Maya Road.




Albumet är ca 30x15 cm och det är min kompis Jeanette som gjort grunden av vit kartong.
Ha en fortsatt bra dag!














4 kommentarer:

gummiapan sa...

GUD så bra det blev, Karin!

Nu vill jag också klä ett sådant!

Så många människor som du inspirerar med dina flinka fingrar och din goda smak!

Kram

// Jea

Anna tassar in.. sa...

Himmel jag är som besatt av klockor..och man ser ju i alla magasin att trenden är just urfina urtavlor.

Så ditt album är ju bara såå charmigt..

Annika sa...

Vilket jättefint album! Här bär det snart av till gymet, kramar A

Anonym sa...

Hoppas mänskan blev glad för det fina personliga albumet med alla minnen i. Bra jobbat Karin!
Kram Gerty