söndag 13 februari 2011

Veckans fönster

Veckans fönster: Musikaliskt



Mitt musikaliska fönster på Teneriffa speglar Lars konversation med kassörskan och han verkar lite fundersam......



....men det ordnade sig och vi såg den fantastiska föreställningen av koreografen Carmen Mota. Spansk musik, sång och flamencodans.



Med Piramides de Arona, där föreställningen visas, har någon försökt skapa bilden av ett grekiskt tempel.
Vi var där för några år sedan, men jag tror att föreställningen fortfarande visas.
Fler musikaliska fönster hittar du hos Susanne.

7 kommentarer:

Jah Hollis sa...

Det var ju ett musikaliskt fönster med en historia bakom.
När jag kollar musik på hemmaplan numera behöver man inte uppsöka någon biljettlucka. Internetbiljetter (man skriver ut själv hemma) är det snabbaste fönstret till den levande musiken.

Susanne sa...

Jo, flamenco är en intensiv och känslosam dans som man kan njuta av ordentligt i Spanien. Fast jag har mest sett sådan i Sverige förstås. :)

Anna tassar in.. sa...

Men så bra..en fönsterlucka med biljett köp..kastanjetter o flamenco.. olé

Pumita sa...

Så häftigt! Det hade jag gärna sett och hört. Konserten då menar jag. Måste ha varit en upplevelse!

Jah Hollis sa...

Jaså, du var så nära inpå festen inne på Pickwick. Fredagar brukar det vara hårt tryck där inne. Denna fredagen var det närmast explosivt. En riktigt kul födelsedag.

Anonym sa...

Oh How fabulous..
I love the photo Karin TFS:) x

Ninni sa...

Vad spännade det låter med föreställningen! Den hade jag gärna också sett.