lördag 13 november 2010

Veckans fönster: Stationärt

Susanne har valt Stationärt som tema för Veckans fönster. Hur tolkar jag det? Jo, stationärt står för "varaktigt, (bo)fast, stillastående".
Fönstren på den här gamla byggnaden verkar både varaktiga, fasta och förmodligen stillastående även om byggnaden befinner sig på en ö utanför Manhattan. Vet inte vilken funktion huset har idag men det ser ut som ett gammalt magasin. Jag som fotograf befann mig ombord på New York Water Taxi som har en hållplats här. En hållplats betraktar jag som en typ av station.


Fler Veckans fönster hittar ni här.

4 kommentarer:

Susanne sa...

Vilka fina fönster där vid "vattenhållplatsen". Water Taxi tog jag aldrig i New York. Kanske missade jag något.

Jah Hollis sa...

Visst är det stationärt så det förslår. Snygg bild.

larans sa...

Något flytande tolkning på stationärt. Men huset och fönsterna ser ju ut att stå stadigt kvar där länge än. :-)

Anonym sa...

härliga fönster och kul med fönsterluckorna som gör att det ser ut som att där är ytterliggare ett fönster emellan den andra. snyggt!