torsdag 6 januari 2011

Massor av minnen

Min käre far somnade in i tisdags morse efter en tids sjukdom. Hemma hos oss finns många fina saker som han tillverkat under årens lopp i sin hobbyverkstad.
Det jag vill visa er nu har anknytning till julen som vi ännu inte kastat ut.



Kyrkan som är omgiven av änglarna ni sett tidigare.



Den röda julbocken har far gjort och tomtarnas träkroppar har han svarvat och sedan har jag målat och fixat kläder m.m.





Det är många av tomtarna hemma hos oss som är ett samarbete mellan far och mig. Han hade många idéer och den här trätomten med smala ben och stora fötter var en design han skapade. Sedan var det min uppgift att klä tomten.

7 kommentarer:

AnnBri´s sa...

Hej Karin det finns inga bra ord men jag tänker på dig och din familj. Tomtarna som din far och du har gjort är mycket fina. Kram Annica

Gunilla/Nilla sa...

Beklagar sorgen för Dig och dina närmaste. Tänker på dig och skickar en stor kram♥!
Många fina minnen med det din far och du skapat tillsammans.

//Gunilla

Elisabet sa...

Beklagar verkligen att din pappa gått bort!!
Han lämnar många vackra minnen efter sej, både i ditt hjärta och i ditt hem.

Lotta sa...

Beklagar sorgen. Många bamse kramar till dig och din familj.

Kram Lotta

Aase sa...

Äh Karin, var det så dags för din pappa att lämna dej nu...
jag vet att det kanvara väldigt tufft när ens pappa lämnar en, har ju själv varit emd om det Hoppas du kan se era gemensamma intressen och minnen som en del i din sorgebearbetning.
Skickar många många styrkeKramar och tankar.... Aase

Anonym sa...

Såå mycket fint ni gjort ihop du o faren din. Lika pyssliga båda och sen i sin tur har Annika pysslat vidare.
Han har verkligen satt sina märken överallt hos Dej och Din familj, inte bara med alla vackra saker ni producerat tillsammans utan också alla de stunder ni gjort saker ihop. Livet går vidare men minnena finns kvar.
Kramar Gerty

joggemia sa...

Kram!