torsdag 17 februari 2011

Ett spöke på slottet

Hemma igen efter två dagar och en natt på Snogeholms slott.
Finns det historier om spöken på alla gamla slott?
På Snogeholm härjar min namne, Vita Karin. Tänkte väl att det finns ingen sanning i detta.......


....men så gick jag på rundvandring med min kamera




....och hittade en trappa på ena sidan av huset. En trappa som leder till en igenmurad dörr......
.....vem kan gå in där???
Vill du veta mer om Vita Karin? Läs här.




Jag hittade inte bastun och det gjorde inte så mycket


....för sjön var frusen och det blåste en bister vind.



Jag träffade inte min namne och det var ganska skönt!!
Någon hade hört konstiga ljud på natten.....



2 kommentarer:

Pumita sa...

Hihi, jag tror att man hör det man vill höra. ;) Skönt att du inte sprang ihop med några spöken.

Ninni sa...

Jag håller med Pumita...man måste nog vara mottaglig för spökerier;)
Ha en skön helg!