tisdag 13 november 2012

De första julkorten

Årets julkortstillverkning började här i min verkstad för några veckor sedan när jag skulle hålla kurs på Söderslätts Bok&Papper. Sedan stannade den av ett tag men nu är det dags att komma igång på riktigt!

Det kommer att bli en hel del granar i år precis som tidigare. Jag fastnar gärna för granar av någon anledning!

Strecken som markerar hörnen på det här kortet är en stämpel från Gummiapan liksom de olika God Jultexterna.

Granarna och julgranskulorna har jag gjort med samma teknik som kvadraterna i mitt tidigare inlägg. Som grund har jag kraftigt akvarellpapper som jag lägger i en embossingfolder för att få mönster. Bitar av tissuetejp ger text eller mönstereffekt. Färgerna jag använt är akryl, Distress Stain, Glimmer mist och Glitter Glam.

4 kommentarer:

Anna tassar in.. sa...

Granarna är så makalöst fina så de kryper under skinnet på mig..oj du..så galet fint.Du är bäst.

Chris_P sa...

Åhh vilka fina kort!! Den där embossing-grejen vill jag gärna lära mig!

Rebecca sa...

Verkligen ett par häftiga kort! Tekniken är underbar!

Jasmine sa...

Jag tycker att du visar upp annorlunda och häftiga resultat.

(Sent) Svar: Tack för berömmet, du är välkommen tillbaka. :)

Kram