söndag 14 oktober 2012

Nytt minialbum

För ett par veckor sedan var jag på scrapträff i Skivarp och blev så inspirerad av Marie som är DT hos Skaparlusten. Marie demonstrerade när hon gjorde ett album och visade upp en del av sina tidigare alster. En typ av album hon gör ser ut som detta jag gjort med instruktioner på Youtube:

Storleken är 6"x6" och grunden är cardstock.

Inuti albumet är det olika vikningar med flikar, fickor m.m.

Ett mycket roligt album att tillverka och som kräver lite tankeverksamhet!

4 kommentarer:

LittleSunday sa...

Beutiful work!!!

Aase sa...

Så snyggt, er svårt ut... ;)
Kanske även jag kan få till det.

Ha det gott! Kram

Elisabet sa...

Jättejättejättesnyggt!!!
Gillar de lite "ruffiga" färgerna.
Kommer att bli en fröjd att bläddra i :)

Marie sa...

Jättefint album och jättefina grejer i överhuvudtaget som du gör!
Härligt att bli inspirerad när man, som jag, rätt nyligen börjat scrappa.
Jag var också på Scrapträffen i Skivarp! Förutom att det var hemskt kallt i kåken så var det jättekul att vara där, min första träff, förhoppningsvis inte den sista!