fredag 28 september 2007

Höstväder

Autumn/ Fall in orchard


Idag är jag ledig och det är riktigt skönt att hålla sig inomhus. Det blåser och är ruggigt ute. Kanske får jag ge mig ut senare och plocka upp äpplen som blåst ner. I söndags var det helt annat höstväder. Då var jag ute med kameran och tog de fotografier som finns på layouten här. LO:n blev färdig sent igår kväll. Det tog en stund att chalka alla löven och sedan klistra dit dem som jag ville ha det.
Imorgon är det mässa i Helsingborg. Ska bli trevligt med en liten utflykt dit. Kristina och jag brukar kunna spendera ett antal timmar där.
Today we have typical fall weather here in the south of Sweden: it´s windy. The photos on the LO is from last sunday. It was a wonderful, sunny day.
This weekend there is a scrapbooking and stampexhibition here nearby!!
Önskar er alla en riktigt skön helg och tack för alla trevliga kommentarer!!

17 kommentarer:

Anonym sa...

Höstens färger är så underbara! Älskar det orangea å bruna å alla nyanser därimellan. Jättefin LO!

Lotta sa...

Kanonfin Lo och annat här ocksåför den delen. Härliga höstfärger :)

Anonym sa...

Vilken härlig höst LO.
Så fina färger, jag har inte lyckats ta några sådana vackra höstfoton ännu i år.
Jag är så avundsjuk på ditt kortmakeri, jag vill också kunna!
Vi ska på en massa barnkalas i helgen så man kanske skulle försöka sig på något kalaskort!
Trevlig helg
/Anna

Anonym sa...

Vilken härligt höstig layout! Och dina kort är också jättefina - jag vet hur svårt det är att låta bli blommor även om jag är i en o-blommig period för tillfället. :-)

Anonym sa...

Hej mor!!!
Den blev verkligen jättefin med all löven!!! Den ska du vara glad för. Ungefär som jag trodde när du beskrev den också!!! Ha en trevlig kväll, nu ska jag strax iväg på novischfest!! Kram Annika

Cecilia sa...

Strålande! Jättehärligt höstig LO - fina, varma färger.
Kram
Cilla

My Paper World sa...

I love the photos, and the leaves look fantastic!

Deborah sa...

Wonderful layout! Your doggie is adorable! Deb

Simmat sa...

Förstår att det tog tid att chalka alla löven.. Men fin blev den!!!
Ses säkert imorgon!!
Kram
Jennie

Peet sa...

Great LO, beautiful colours Karin!!! love de photos

Anonym sa...

Den här var helt strålande snygg. Vilka härliga höstfärger.
Kram Susanne

Anonym sa...

Men så fin!
Hösten är verkligen underbar och du har lyckats fånga alla de härliga färgerna.
Kanonfint!

Kram

emilia in Taiwan sa...

Here in Asia, we still have hot weather (they called it as Indian Summer) and it will be nice to be a little cool day like you! :)

Janny sa...

wauw I like your LO's, they are just GREAT!

Dawn Wheeler sa...

Brilliant lay outs,i must try scrapbooking,thanks for stopping by,Dawnx

Ying Pang, sa...

Thank you for your comments on my blog Karin, I love your creation too, so stunning !

Anonym sa...

Åh så mkt fint du gör!
Älskar alla höstlöven runt kanten.