söndag 23 september 2007

Presenter igår

Igår blev det en hel del pysslande med presenter till kvällens värdpar. Båda två fyllde år i början på sommaren, men vi skulle gratulera igår. Jag fixade en presentkasse med kort i (verkar det som jag fastnat i detta???? OK, men just den här kompisen har en stående önskan att få ett antal hemmagjorda kort), en ljusdekoration och så packade jag in en bok.

Det här kortet är av handgjort papper från Panduro. Det beige pappret med växtfiber i har jag köpt i Syd-Afrika för några år sedan. Det är gjort av elefantbajs (tvättat och absolut luktfritt!!). Jag har en hel del papper kvar från Syd-Afrika. Har varit ganska sparsam med det och nu är det väldigt länge sedan jag använde det. Kul att plocka fram det.






Här är boken inslagen i handgjort papper som jag köpt på IKEA. Även det här lilla kortet är handgjort papper från Syd-Afrika, men denna gång är det fibrer direkt från växtriket. Lövet har jag guld-embossat.



13 kommentarer:

Simmat sa...

Tror att jag ska ta efter det med en påse med handgjorda kort, bra idé!!! Kortet är supersnyggt, härlig färg!!
Ha en bra vecka!!
Kram
Jennie

KarinSN sa...

Dina kort är så vackra! Gillar dem skarpt. De känns mjuka, varma, fantasifulla! Hur härliga som helst!

Unni sa...

Oi så mye fint det var på bloggen
din, nydelig layout fra bryllup, og så mange flotte kort, herlige fargesammensettinger, kommer svært gjerne innom en annen gang også:)
Tusen takk for hyggelig kommentar
i bloggen min:)
Hilsen Unni

Lisbet sa...

Tjena

Måndagmorgon och jag har förlagt min jobbiver. Så medan andra surrar om helgens händelser, lyssnar jag med ett halv öra och surfar runt och drägglar över scrapsidor.

Fina grejor...

Ha det gott

Anonym sa...

Du har som vanligt fått till det där lilla extra.
Kan tänka mig att din vän blev glad över gåvan.
Ha det så gott till nästa gång.
Kramisar Helene

Anonym sa...

Det grønne kortet var bare helt nydelig!! :)

Anonym sa...

Tycker det är en toppenidé att ge bort kort så som du gör. Självklart vill man få så snygga och användbara grejor! Det gröna kortet är så smakfullt gjort och passande till påsen.
Sköt om dig.
Kram/Gunilla

Anonym sa...

Tack för besöket och kommentar på min blogg. Nu har jag tittat en stund på dina fina alster. Jättefina!

Anonym sa...

Allting är helt underbart fint! Wow så läckert, tack för tipsen.
Kram

Anonym sa...

Älskar färgerna idet gröna kortet. Så harmoniska kort du gör! Fick massa inspiration!

Camilla sa...

Vilka vackra kort du gör! Nu ska jag försöka få tag i lite handgjort papper! Tack för inspirationen!

Anonym sa...

WOW vad mycket snyggt här var!!!

Anonym sa...

Vilka underbara kort du gör! Tack för titten! // Elin