måndag 22 augusti 2011

Ny inspiration inför hösten

Nu är det dags för kurs på Söderslätts Bok & Papper i Trelleborg. Tisdagen den 6 september kl. 18.30-21.00. Anmälan sker i bokhandeln. Kanske du har vägarna förbi fredag-lördag när det är Palmfestivalen i stan. En riktigt härlig marknad!


På kursen får ni använda de härliga Polychromospennorna till att färglägga stämpelmotiv med. Rosen har jag målat med pennorna. Tegelväggen är färglagd med annan teknik.

Tegel-stämpeln kommer från Gummiapan och rosen från ett annat företag. Båda finns i bokhandeln. Jag har använt maskningsteknik för att få rosen framför väggen och det skapar djup i motivet. Pigg på att prova detta på kursen?

Här är ett annat exempel på maskningsteknik för att kombinera textstämpel och tegelvägg. Alla stämplar är från Gummiapan och på kurskvällen kommer ni att få möjlighet att testa flera av deras stämplar.


Du som anmäler dig till kursen får gärna skriva i kommentarsfältet här om du har några önskemål vad du vill göra på kursen. Jag håller i upplägget och ska i så fall försöka tillmötesgå era önskningar.
Däremot ingen anmälan här till mig!!!

2 kommentarer:

Anna tassar in.. sa...

Så roligt..klart det komme en hel massa intresserade o kreativa människor..det är jag säker på..

Du jag synar allt du visar o tar till mig..jag använder dina ord o kollar upp vilken go stil du alltid har..fonter o utseende är skoj att studera..

Anonym sa...

Hej
Jag har anmält mig till kursen och hoppas den blir av denna gång.
Jag skulle gärna lära mig hur man gör maskning det ser fint och skoj ut.
Mvh Annemarie