tisdag 9 augusti 2011

Stämpla, maska, måla

Jag har haft en härlig eftermiddag i Köpenhamn tillsammans med dottern. Därför kommer detta inlägg något sent.


Jag har gjort ett likadant kort i gula nyanser som det turkos i förra inlägget.



Jag har använt två olika papper i gula nyanser. Det understa är ca 6,5 cm x 6,5 cm. Det som jag stämplat på är ca 4,5 x 4,5. Jag har stämplat "Love is patient", sliten kvadrat och en fjäril. Alla från Gummiapan.

Fjärilen är färglagd med Glimmer Glam från Tattered Angels. Jag har även lagt lite färg i kvadraten.


"Masken" har jag gjort av ett vanligt kopieringspapper och sedan stämplat slitet nätet flera gånger.




Svampen har jag färgat in med stämpeldynan Lightning black och suddat längs kanterna.

Samma stämpeldyna har jag färgat de små papperna med i kanterna.

Nu blir det ett hastigt avslut här för åskan mullrar kring husknuten!!

2 kommentarer:

Lukas sa...

Hej!
Nu har korten kommit. Lika fina som vanligt. De kommer att uppskattas det vet jag. Betalar in på kontot, påminn mig om jag glömmer.
Kram

Nina sa...

Tack för tipset, det skall jag pröva på.I dag har vi inte så bra väder här i Trollhättan så då blir det att pyssla, får passa på för snart är min semester slut. Ha det så gott. Kram Nina