tisdag 17 april 2012

Crackle paint

Jag brukar inte använda Crackle Paint när jag gör kort, men här har jag testat det. Eftersom jag gillar Shabby chick-stilen på kort så blev jag nöjd med resultatet.

Jag har målat en bit vanlig vit cardstock med Distress Crackle Paint (vit) och sedan när det torkat har jag duttat dit lite andra färger i gråsvart och brunt samt stämplat texten "Grattis" och Humlan (Gummiapan).


Humlan har fått lite guldfärg "Liquid Leaf" på kroppen och vingarna.


Här har jag använt en av mina favoritstämplar Tegelväggen från Gummiapan. Först har jag stämplat den på en bit cardstock och sedan målat lite här och där med Crackle paint (vit). När det torkat har jag målat tegelstenarna med två olika färger: stämpeldynan Brilliance Lightning Black och Pearlescent ink i färgen Chocolate.

"Det är din dag idag!" är en användbar stämpel till kort. Även den från Gummiapan. Jag har bestämt mig för att plocka fram alla brads, öljetter etc. som finns bland mina burkar. När jag började scrappa för ca sju år sedan var de så populära, men på senare år har jag glömt bort dem lite.


5 kommentarer:

Jeanette sa...

Vilka kort Karin! Helt underbara!!!
Kram
// Jea

Katarina sa...

Du gör så underbara kort, jag gillar dessa jättemycket. kram Katarina

Nina sa...

Du gör såå fina kort. Önskar att jag också kunde få till det så fint. Ha en bra dag. Kram Nina

Cilla Johansson sa...

Jättefint kort , nu måste jag prova crackle paint på kort med....

mvh Cilla

Chris_P sa...

Snyggt snyggt snyggt!! Kortet med tegelväggen är superfint!! Ja det andra med :-)