fredag 20 april 2012

Veckans fönster: Färgrikt

Hantverksstaden Artà på Mallorca är den perfekta platsen att leta färgrika fönster. Nu har jag inte varit där och letat idag utan det blir ett fönster från arkivet.

En ram dekorerade med penslar fulla av färg var utsmyckningen i ett av fönstren till butiken ArtAmbient.

Hela fasaden var dekorerad med olika detaljer i en kaskad av färger! Gissa om jag längtar tillbaka till den här charmiga staden?

Fler färgrika fönster hittar du i "Veckans fönster".

14 kommentarer:

larans sa...

Underbar och fin tolkning på veckans färgrika fönstertema. En veckas resa till Mallorca i höst har tyvärr "frusit" inne, annars skulle jag ju säkert kunna fylla på arkivet med många fina fönsterbilder.

larans sa...

Underbar och fin tolkning på veckans färgrika fönstertema. En veckas resa till Mallorca i höst har tyvärr "frusit" inne, annars skulle jag ju säkert kunna fylla på arkivet med många fina fönsterbilder.

Mia sa...

Det var jättehäftigt!!! *L*

annette sa...

Så fin tolkning av veckans tema,har varit i den staden men det var länge sedan.
Härligt med alla dessa färger Du bjuder på, vi behöver det nu i den tyvärr alltför kalla och april!

Anna tassar in.. sa...

Det finns ingen som kan förmedla Mallorca som du....I love it. Kram på sig....

Hanna sa...

Häftig konst. Stolen, den tar jag gärna, för det är verkligen min färg :0)

Linnéa sa...

Skrattade gott åt dina färgrika fönster. Fin tolkning av temat, själv krockade jag först. Vårblommor, jo, men hela Stockhom är som en grå yllefilt.

Pysselfarmor sa...

Så läckert att göra en tavla så av penslar!

Klimakteriehäxan sa...

Jättekul! Dit vill jag åka!

Susanne sa...

Vilken härlig tolkning! Och jättefin bild med färg!

Olga T sa...

Det där med penslarna gillar jag.

Katarina sa...

Vilka underbara bilder och installationen med penslarna är jätteläcker. Ha en fortsatt trevlig helg. Kramar Katarina

Jah Hollis sa...

Snygga och färgrika dekorationer den butiken skyltar med.

Anonym sa...

underbart artistiskt.