fredag 27 april 2012

Veckans fönster: Ståtligt

Riktigt kul att den här veckans fönstertema är mitt förslag!! Då och då uppmanar Susanne oss att skicka förslag på tema och plötsligt dyker nu ett av mina tips upp.

Mitt ståtliga fönster hittar ni i Alcudia gamla stad

....och byggnaden är Casa Consistorial, vilket jag uppfattar som stadshus, rådhus eller liknande. Kanske någon annan är mer säker än jag?

Tornet på Casa Consistorial syns högt ovan takåsarna. Det pågick någon typ av festival i gamla stan. Därav prydnaderna som hängde över gator och gränder.

13 kommentarer:

Susanne sa...

Verkligen ett ståtligt fönster på ett ståtligt stadshus. Om man klickar upp bilden så ser den extra ståtlig ut.

Photo by Maria sa...

Fönster och dörrar kikar jag med på och plåtar gärna om jag hittar något udda och/eller snyggt =)
Snyggt fönster på en vacker byggnad..

Kram Mia

Katarina sa...

Fönstret är verkligen ståtligt. Fina bilder som alltid. Trevlig helg. Kramar Katarina

Klimakteriehäxan sa...

Ståtligt. Och snyggt.

larans sa...

Onekligen ståtligt med alla de ornamenten runt fönstret.
Snyggt och fina bilder.

Linnéa sa...

Det var ett ståtligt fönster, kyrka och det välvda blev väldigt vackert! Kul tema du hittade på.

Mia sa...

Ååååhhhh Karin, ståtligt på ett elegant sätt, tycker jag....En del saker blir pråliga, men inte detta...

juanna sa...

Jag gillar de där gamla ståtliga fönstren där energi lagts ner för att det ska bli vackert.

Du / alla är välkomna till Ordlös Lördag!!
http://ordloslordag.blogspot.se/

Önskar dig en trevlig Valborg!

Hanna sa...

Japp, ett ståtligt fönster. Gamla fönster är alltid ståtliga på sitt sätt, de bär upp en historia :0)

Anna tassar in.. sa...

Jaaa man tackar för detta trevliga tema..ditt bidrag är ju med rätta det ståtligaste..Alcudia..mmm så ljuvligt så varmt o så skönt..

Vackert sagolikt vackert.

Stare Ström sa...

Det var ett bra förslag på tema. Och ståtliga fönster på dina bilder också!

Jah Hollis sa...

Fint bidrag. Och det bör man ju ha när man fått välja tema. :-)

Anonym sa...

det var ju snällt av Susanne att välja ditt förslag till fönster :) tur att man visste vilka fönster man skulle kunna visa denna gången.