torsdag 19 april 2012

I gamla kvarter

Trastevere betyder ordagrant "på andra sidan Tibern" och ligger på Roms "vänstra strand". Det var från början arbetarkvarter och är det område i Rom som bäst behållit sin medeltida karaktär. Idag är det konstnärskvarter, lite trendigt och det finns mycket restauranger samt ett livligt nattliv.

Jag fotograferade flitigt i de charmiga gamla kvarteren. Intill en uteservering på Piazza di St Maria in Trastevere hittade jag de här parasollerna vilande mot en gammal dörr.


Fotot inspirerade till att skapa en layout med gammal, sliten stil i grå-bruna nyanser.
Underst har jag en brun cardstock och på den en vit som jag färglagt med Glimmer Mist och Distress Stain.


Stämplarna jag använt kommer från Gummiapan: Tegelvägg, Humla och tre olika textstämplar.
I tegelväggen har jag lagt Gesso på en del av "stenarna" och målat med stämpelfärg.


Lite tissuetejp finns det här och där på layouten samt symaskinsöm.


3 kommentarer:

Anna tassar in.. sa...

Du har en förmåga att komponera att hitta färger o nyanser som matchar..så vackert..och dessa kvarter är ju Roms charmigaste.

Chris_P sa...

Jättesnyggt! O fotot är ju så coolt!!
Hoppas du kommer till Gummiapans träff den 5 maj! Skulle vara kul o träffa dig lajv :-)

ha en fin helg!

Katarina sa...

Din layout är helt underbar, så fin!