söndag 15 april 2012

På en bänk i Örum

Konstnären Nolle Svensson var mors chef i många år och efter hans pensionering fortsatte mina föräldrar att hålla kontakten med honom och hans fru. Sommaren 2006 var mor, far och jag hemma hos honom i Örum. Jag tycker mycket om det här fotot på far och Nolle på en bänk framför huset i Örum.

Layouten är min tolkning av Veckans skiss vecka 15.
Jag har använt en del stämplar på layouten: från Gummiapan är det "Mycket splat" och "Prickad journaling" och från Hero Arts "Conversation dots".
Cardstocken har jag sprayat med Glimmer Mist "Turquoise Blue" och"Cranberry Zing".
Låsbeslaget är från fars snickarverkstad.

11 kommentarer:

Helene Bogren sa...

Tack för kommentaren på min blog! Jag gillar verkligen din layout! Speciellt gillar jag cirklarna uppe till vänster!

Marja Seidemo sa...

wow:-) SÅ snyggt och välkomponerat med massor av detaljer!Tack för ditt bidrag till VS!

Aase sa...

Gillar hur du använt cirklarna som detaljer, underbart med minnen som man kan scrappa lite efteråt.

Kram Aase

Anna tassar in.. sa...

Mmmmm du det är väl härligt med vänskap som består..så vackert du beskriver o visar upp den fina vänskapen.

Ann-Sofi sa...

En väldigt vacker LO.
Hoppas jag också hinner göra en LO efter skissen den här veckan.

Mia sa...

Himmel vad jag tycker du är duktig!!!!

Scrap by Heart sa...

Jag gillar verkligen färg kombon i din layout. Över lag är du en mästare på att mixa färger på en intressant sätt.
Tack för tittet hos mig!
Kram

Charlotte sa...

Denne layout er fantastisk flot. Gillar virkelig fotoet. Og så flotte farver du har brugt. Der er en lækker sammenhæng i hele layoutet.
Tak for dit bidrag til VS.

LissenTo sa...

Vilket fint kort :-)

Katarina sa...

Underbart fin LO!

http://papperochpyssel.wordpress.com/ sa...

Vilken härlig tolking av skissen! Jag gillar färgerna. Tack för ditt bidrag till VS /J*