måndag 2 april 2012

Påskpynt i bruna nyanser

Visst hör det påsken till med härliga, klara vårfärger, men det är också fint med bruna fjädrar kombinerat med grått och svart.


Äggskalen som blev över efter gårdagens ansjovispaj färgade jag med Distress Frayed Burlap och sprayade med Glimmer mist Black Magic. Lite bruna fjädrar och några prickiga pärlhönsfjädrar nerstuckna i äggen. Ägget i mitten är av papp och målat med krackeleringsfärg samt stämplat med en textstämpel (syns tyvärr inte på bilden).

Fint också att kombinera det bruna och grå med lila duk och lila band om man vill ha lite mer färg.

Påsktags att dekorera påskpresenten med. Kanske en flaska god olivolja, en vinflaska eller helt enkelt en blomma.


Två olika tags har jag gjort och använt flera olika stämplar från Gummiapan.

Hönan har jag stämplat med grå dyna, embossat med brunt pulver och stänkt i lite vitt enamelpulver. Den nedersta hönan har även fått lite guldflagor på "stjärtfjädrarna". Det är Mica Fragments från Stampendous.

9 kommentarer:

Rosa i huset i vitt sa...

Hejsan kul att du tittade in till mig.
Nu kikar jag in hos dig ,vad mycket fint du gör,


Kram Rosa

Laila sa...

Jag tycker jordfärger också hör påsken och våren till.
Ett fint projekt du gjort

Anna tassar in.. sa...

I egenskap av Tant Brun..älskar jag just detta..suck ja..så galet vackert..

Jag har shoppat idag Karin..:) bruna fjädrar..

På handelsträdgården blev det ett amerikanskt blåbär..så spännande va?

tinawingren sa...

så fint...jag gillar färgerna...allt måste inte vara klargult!

Evelina sa...

Vad fint du påskpysslat!
Tack för titten, må så gott Kram Evelina

Katarina sa...

Vilket roligt tips med använda äggskal, vad fint det blev. Underbara tags ocksp. Kram

Anneli sa...

wow så läckar tags

Kram Anneli

Anonym sa...

Jätte snyggt!! men vad är det förnågot äggen står i? Äggkoppar el?
katrin

Karin sa...

Nej, äggen står inte i äggkoppar. Det är ljuslyktor av betong. Man tager vad man haver...