fredag 6 april 2012

Vardagsliv i Deira

Vardagslivet på gatorna i Deira var en blandning av olika kulturer och en riktig känsla av att vara i en annan världsdel. Jag har samlat några av mina bilder på en layout.


Layouten är min tolkning av Skissedillaskisse 157.


Bakgrunden har jag gjort med stämpeldynorna Distress Ink i tre olika färger. Sedan har jag stämplat med Gummiapans "Harlequin", "Liten Humla" och textstämpeln "Visst gör det ont när knoppar brista". Jag valde inte den för textens skull utan för typsnittet som är väldigt slitet och otydligt. Jag ville att texten skulle passa in i stilen och inte ha ord som framträder.

Kantstansen från EK Success köpte jag i Dubai och valde just den för att den har ett orientaliskt utseende. Jag tänkte mig att den skulle bli bra till en del av mina bilder från Dubai. När jag höll på med den här layouten kom jag på att dela kanten så att det blev små torn! Torn är en del av stadsbilden i Deira.



4 kommentarer:

Unknown sa...

Jeg liker din tolkning av skissa veldig godt! Tvi-tvi:)

Grethe sa...

Denne var utrolig kul! Liker hvordan du har brukt kantstanseren!! Lekkert!

Katarina sa...

En jättevacker LO. Kram kram

Carrin sa...

Likte godt den stempelplate effeksten!! Herlig LO! Tusen takk for at du deltar!